توضیحات
برای اینکه محتوای فایل و فونت رو بهتون معرفی کنم چند دقیقه وقتتون رو بیشتر نمیگیرم : از تجربۀ تایپ قو بهم اثبات شد که پایبندی به آزادی قلم و رها بودن حروف میتونه کار متفاوت و زیبایی رو نتیجه بده پس همون روند رو ادامه دادم اما با پختگی بیشتر و تفاوتهای مهمی که در ادامه خدمتتون عرض میکنم.
مولوی: ليک سرخي بر رُخي کو لامع است.
بهر آن آمد که جانش قانع است.
تایپفیس لامع: از دسته فونتهای نمایشی (Display) که کاربرد ویژۀ اون توی اندازههای بزرگه ترکیب ( لام ) رو از تایپ قو که اصل اون هم خط دیوانی هستش برداشتیم چون که هم فوقالعاده زیباست و از همه مهمتر هنوز توی هیچ فونتی ندیدم که استفاده شده باشه ( که واقعا جای تعجب داره). توی حروف الف، لام، 4، 1، علامت تعجب، ط، ظ از سریف مخصوص و ابداعی خودمون استفاده کردیم تا هر جا تایپی دیدین که شک داشتین لامع هست یا نه با دیدن این سریف، مطمئن بشین.
اعراب گذاری این تایپ کار پیچیدهای هستش و از طرفی هم نمیخواستم که دائم درگیر نوشتن فرمول برای فراخوانی لیگچرهای مختلف بشم و برای اینکه مخاطب در فراخوانی اون اعراب دچار مشکل نشه به این فکر افتادم که یک پکیج از تموم اون اعراب و علائم تزئینی که توی کارای خودم استفاده میکردم رو متناسب با تایپ لامع با همون قلم و کاملا هماهنگ با سایر حروف، طراحی کنم و به عنوان یه هدیۀ ناقابل تقدیم کنم به دیزاینرها و گرافیستایی که دغدغۀ زیبایی نوشتۀ خودشون رو دارن اما یا قلم ندارن تا اون علائم رو طراحی کنن یا مهمتر از اون وقت کافی ندارن.
پس تصمیم بر این شد تا همراه این فونت یه پوشه هم شامل موارد زیر خدمتتون عرضه بشه:
- فایل EPS ( لایه باز ایلاستریتور ) یا وکتور تمام اعراب و علائم تزئینی
- فایل PSD ( لایهباز فتوشاپ ) تمام اعراب و علائم تزئینی
- یه پوشه از عکسهای PNG تمام اعراب و علائم تزئینی
انتقاد میکنن بعضیها چرا به این شیوه کار میکنی
اگه بخوام راحت بگم، چون که جای خالی این تایپها رو حس میکنم
میبینم که قلم های خوشنویسی فقط شدن کپی از خطوط ۶ گانه
چرا نباید ابداع و خلاقیت داشته باشیم و به شکلی تایپ رو طراحی کنیم که وقتی اون رو به عنوان مثال در پوسترها یا کارهای موشن میبینیم یه فونت ساده و تکراری و آشنا نباشه!؟
نظرم اینه که باید از جزیرۀ ثبات به اقیانوس خطر رفت تا نتایج و اکتشافاتی جدید و ارزشمند به دست آورد.
میتونه توی جاهای مختلفی کاربرد داشته باشه مثل:
- جاهای رسمی
- مذهبی
- عناوین برنامههای تلویزیونی و سینماییها
توی کارای عاشقانه هم امتحان کردم میگیره.
سرتونو درد آوردم معذرت میخوام در آخر بگم که هیچ تایپی بیاشکال نیست و دائم باید بازخورد دریافت کرد و ایرادات رو برطرف. به همین خاطر از همۀ شما بزرگواران تمنا دارم در روند استفاده از این فونت و فایلها هر جا اشکالی و نظری برای پیشرفت کار داشتین به بنده اطلاع بدین.
بهزاد ایوبیفر چنل تلگرام behzad_ayubifar
989182718073 –
سلام من پک رو خریدم ولی شماره آقا مسلم رو پیدا نمیکنم که رسید رد از واتساپ براش بفرستم
پشتیبان ایران فونت –
سلام من در خدمتون هستم – همین جا اگر مطلبی در خصوص با فونت هست بفرمائید ؟
متین –
روند طراحی تایپ و ساخت نرم افزاری فونت چقد طول میکشه؟
بهزاد ایوبی فر –
حدود ۳ ماه
علی سبحانی –
چرا «لا» مثل فونت قوعه؟
چرا جدید طراحی نکردین؟
بهزاد ایوبی فر –
قشنگه و به سایر حروف میخورد و یه جورایی مثه شناسنامۀ کارم شده و خیلی تازهست
مهدیه معمارنژاد –
سریف ینی چی؟
بهزاد ایوبی فر –
زائده و یا کشیدگی اضافهای که معمولا در انتهای نقوش قلم ظاهر میشود
رضا یزدی –
ی + حمزه که در عکس اشاره شده ینی چی؟
محمد –
پک اختصاصی چیه؟
بهزاد ایوبی فر –
حدودای هشت، نُه ماه پیش بود که یکی از رفقای گرافیست پیشنهاد داد که علائم و اعرابی که توی کارا استفاده میکردم رو بهش بدم تصمیم گرفتم که همراه این فونت یه بار برای همیشه این علائم رو جمع و جور کنم و در اختیار همه قرار بدم.
سمانه –
توی پیکس آرت و اینشات و نرم افزار های ادیت کننده ی اندروید هم میشه استفاده کرد ؟
بهزاد ایوبی فر –
مثل فونت قو در تموم نرمافزارای گرافیکی موبایل قابل تستفاده است.