در اواخر دهه ۵۰ ‏تایپ فیسی مورد استفاده ‏طراحان بزرگی چون «استاد ممیز»، «کوروش و بهزاد شیشه گران»، «عباس سارنج» و دیگر طراحان آن دوره ‏قرار می‌گرفت که در قالب‌های «لتراست» و «حروفچین» عرضه می‌شد. این تایپ فیس، عمدتا در کارهای انقلابی و با مضامینی همچون جنگ و دفاع مقدس و... جهت مصارف تابلو نویسی، پلاکاردنویسی، دیوار نویسی، شابلون نویسی و..، توسط نهادهای انقلابی، انجمن‌های اسلامی، گروه‌های تبلیغاتی مساجد و ادارات، تابلو نویس‌ها و هنرآموزان به کار گرفته می‌شد.

‏به مناسبت بزرگداشت روز جهانی گرافیک (۷ اردیبهشت – ۲۷ آوریل)، «مرکز آفرینس‌های فرهنگی هنری ریحان» با همکاری «استودیو طراحی مثلث»، در مطلع همکاری مشترک جهت طراحی و تولید فونت‌های گرافیگی، اقدام به ساخت، بهینه‌سازی، دیجیتالی‌سازی این تایپ فیس قدیمی و نوستالژیک نموده است.

‏شایان ذکر است طراحی این تایپ فیس که ظاهری شبیه به فونت‌های امیر، تیتر، زر بولد، زمرد و... دارد، بدون ذکر نام طراح و عنوان تایپ فیس، در حدود سه دهه گذشته، توسط «محصولات حروفچین» و در قالب‌های لتراست و حروفچین عرضه گردیده ‏بود، که پس از وکتورایز و دیجیتالی کردن آن جهت عرضه عمومی توسط این مجموعه، عنوان «اردیبهشت» برای این فونت انتخاب گردید.

‏از ویژگی‌های فونت اردیبهشت می‌توان به امکان تایپوگرافی و استفاده از حروف زینتی مثل ی کشیده، تخصیص فرم‌های مختلف از یک حرف به گلیف‌های متعدد، پشتیبانی از زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی (که بدون تعویض قلم و زبان امکان تایپ انگلیس با قلمی هم وزن قلم اصلی نیز فراهم می‌باشد)، لیگچر، یش از صد‌ها کرنینگ فشرده، اسکریپت نویسی، جانمایی اختصاصی موقعیت اعراب نسبت به هر حرف و نوشته، امکان درج عبارات علیه السلام و صلی الله علیه و آله سلم و... اشاره نمود.

 

‏طراح: نا‌شناس (محصولی از حروفچین دهه ۵۰)

‏وکتورایز، بهینه سازی، دیجیتال سازی وساخت فونت: «جعفرپیشه (صریر)»... با همکاری حمیدرضا قربانپور

‏با حمایت: مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری ریحان / استودیو طراحی مثلث