حال فونت فارسی خوب است!

حال فونت فارسی خوب است

حدود دو سالی هست که کاملا از کار طراحی فونت خوشنویسی فارسی و مشتقات آن فاصله گرفته‌ام. آن زمانی که کار با فونت را شروع کردم 18 سال داشتم. و حالا 27 ساله‌ام. در همه این سال‌ها جدی‌ترین افتخارم این بود که وارد حوزه‌ای شدم که در زمان خودش بکر و جدید بود. اتفاقا عاشقانه وارد این حوزه شدم. و احساس می‌کردم فونت آن چیزی است که در عرصه گرافیک جایش خالی است. نه استادی را دیدم و نه آموزشی. وقتی به آن همه تلاش بی‌وقفه خود در آن سال‌ها فکر می‌کنم خودم متحیر می‌شوم. چگونه این همه عزم را در خودم جذم کردم؟

یکی از کارهایی که می‌کردم این بود که می‌نشستم و با حروف بازی می‌کردم. کاملا دلی و ذوقی. بسیاری از فونت‌هایی که آن زمان ساختم را هنوز منتشر نکرده‌ام. راستش را بخواهید احساس می‌کنم در برخی از این فونت‌ها به ساحت تایپ فارسی جسارت کردم.

در فضای تویتر کمی می‌چرخم. بسیاری از آنانی که می‌شناتم همچنان فونت طراحی می‌کنند. آن هم چه فونت‌هایی! درود بر این همه ذوق و هنر.

انگار دنیای جدیدی در عرصه قلم فارسی شکل گرفته است. هوایی لطیفی وزیده است. در این مدتی که نبودم شاید خیلی چیزها را فراموش کرده‌ام. اما همچنان خود را نمک‌گیر این حوزه می‌دانم. نباید از این قافله عقب بمانم. اهالی کوچه فونت فارسی، نگه دارید، می‌خواهم دوباره سوار شوم.

مسلم میان آبی / 29 اردیبهشت 98

1 نظر درمورد “حال فونت فارسی خوب است!

  1. حمید مطیع

    سلام
    شما همون دوستی هستید که تشریف برده بودید خدمت مقدس سربازی؟ P-:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌های محصولات